befektetési alapok Megatrend befektetési alap Megatrendek

1300 milliárd dollár vásárlóerőt jelent az USA-ban a millenniumi generáció

by totalreturn 2019. október 18.

Évről évre rekordértékű fogyasztást produkál az Egyesült Államokban a millenniumi generáció, aminek volumene 2018-ban már elérte az 1300 milliárd (!) dollárt.

Az Y-generációként is emlegetett nemzedéknek van is miből költenie, hiszen a statisztikák szerint az Egyesült Államok legnépesebb generációja évi 8300 milliárd dollár éves bevételhez jut.

 

Y generáció, mint döntéshozó

A millenniuminak is nevezett generáció első képviselői mintegy 10 évvel ezelőtt léptek be a munka világába. Sajátos életfelfogásuk miatt kezdetben számtalan kritika fogalmazódott meg velük szemben, ám módszereik mára bizonyítottak és kiállták az idő próbáját. Sőt:

  • Az Y-ok egyre több menedzseri- vagy csúcsvezetői pozíciót töltenek be, ezért növekvő befolyással bírnak a világgazdaság jövőjével kapcsolatban.
  • Attitűdjüknek köszönhetően ki is használják a kínálkozó lehetőségeket bárhol, ahol álláspontjuk szerint „jobbá tehető a világ”.

Az elemzői várakozások szerint a millenniumi döntéshozók a következő 3-5 évben óriási hatást gyakorolhatnak a környezetünkre, ami világszerte korábban még nem tapasztalt változásokat hozhat.

 

Profitábilis változások

Az Y generáció elvárásai és módszerei talán újszerűen tűnnek, ám rendkívül kiszámítható, logikus mechanizmusok alapján épülnek fel. A millenniumi társadalom ugyanis a praktikus, transzparens, látványos és a közösségi értékeket támogató megoldásokban hisz. Azok a vállalatok, technológiák és iparágak pedig, melyek ezt képesek biztosítani a számukra, akár vírusszerűen terjedő népszerűségre és rendkívül magas profitra is számíthatnak.

 

Hozamszerzési lehetőségek

A millenniumi generáció szinte az élet összes területét újragondolja a saját szempontjai alapján, melyek zöme kiváló lehetőséget biztosíthat a hozamszerzésre:

  1. Modern otthonteremtés: Az Y-ok otthonteremtési szokásai merőben eltérnek a korábban megszokott módszerektől. Világszerte egyre kisebb motivációt jelent számukra a saját ingatlan birtoklása, ezzel szemben egyre fontosabbá válik a rugalmasság és a környezetvédelem. Praktikus, jó ár/érték arányú, fenntartható otthonokra vágynak, ami könnyen összeegyeztethető a karrierépítéssel. Azok az ingatlanfejlesztő cégek, melyek képesek ezeknek a kritériumoknak megfelelni, optimistán tekinthetnek a jövőbe.
  2. Praktikus gépjárművek: A korábbi generációkkal ellentétben a millenniumi nemzedék – az igazi luxusmárkákat leszámítva – már kevésbé tekint státuszszimbólumként a gépjárművekre. A mindennapi közlekedés során az otthonteremtéshez hasonlóan egyre inkább a praktikus, megfizethető és fenntartható megoldások kerülnek az előtérbe. Ilyenek a közösségi autózás és a nagyon várt önvezető autók, mely technológiákat továbbra is érdemes lesz figyelemmel kísérni befektetőként.
  3. Egészségmegőrzés: Az Y-ok jellemzően tudatosabban étkeznek, mint a korábbi generációk. Befektetési szempontból külön előnyként lehet kiemelni, hogy az egészséges és a környezetét nem kizsákmányoló ételekre hajlandóak is több pénzt áldozni. Hasonló a trend a sport területén is, amire szintén nagyon nyitott ez a generáció. Érthető, hogy egyre több olyan komplex egészségmegőrző program jelenik meg világszerte, ami egy csomagban kínálja számukra a kiegyensúlyozott életmód (táplálkozás, sport, kontrollvizsgálatok) lehetőségét.
  4. FinTech: Az Y-ok  pénzügyeikkel szemben igen magas elvárásokat fogalmaznak meg. Egyszerű, élménydús és digitális platformokat részesítenek előnybe, ezért nagy népszerűségnek örvendenek körükben a FinTech szolgáltatások, legyen szó fizetési megoldásokról, megtakarítások kezeléséről, biztosítások kötéséről, vagy akár kiadáselemző alkalmazások használatáról. Ez a trend a jövőben várhatóan még inkább erősödni fog, ami a fizetős FinTech szolgáltatások jelentős bővüléséhez vezethet.
  5. Gamer piac: Az Y-generáció képviselőinek döntő többsége imádja a számítógépes játékokat, ami a következő generációkra még inkább igaz. Biztosan kijelenthető tehát, hogy a fejlődő cloud, big data, VR és AR megoldásoknak köszönhetően több évtizedes hozamszerzési potenciál van a gamer-piacban, ami még csak most kezdi igazán bontogatni a szárnyát.

Hatványozottan igaz a fenti 5 iparágra is az a megállapítás, amit már számos alkalommal megfogalmaztunk a megatrendekkel kapcsolatban. Magánbefektetőként szinte lehetetlen felhalmozni azt a szakmai tudást, ami segíthetné objektíven megítélni a jövőbeli folyamatokat és kiválasztani a legnagyobb potenciállal rendelkező részvényeket a piacon.

A kézenfekvő megoldást tehát ebben az esetben is egy olyan befektetési alap jelentheti, ami rendelkezik releváns kitettséggel a fenti iparágakban érdekelt vállalatokban. Ilyen például az Aegon Alapkezelő MegaTrend alapja, amit most kedvezményesen, akár adómentesen is elérhetnek a befektetők Online Értékpapír Számlán keresztül. 

 

* Hozzájárulok, hogy az Aegon Alapkezelő a továbbiakban marketing tartalmú megkereséseket küldjön részemre és elfogadom az ehhez kapcsolódó adatvédelmi tájékoztatót.