befektetési tanácsok Megatrendek

Kiváló befektetési célpont lehet az ezüstgeneráció

by totalreturn 2019. július 19.

„Ezüstgeneráció” – ezzel a fantázianévvel szokás illetni a generációs marketingben az 55 év feletti korosztályt. Tagjai aktív életet élő nyugdíjasok (vagy nyugdíj előtt állók), akik az összegyűjtött megtakarításaikból szeretnék élvezni, az évtizedekig tartó munka után kínálkozó lehetőségeket. Az sem mellékes tény, hogy ez a korosztály jelentős növekedés előtt áll. Egy nemrég végzett ENSZ felmérése szerint a világ 65 év feletti lakossága az elkövetkező 25 évben megduplázódik.

 

Grafikon az ezüstgeneráció népességének alakulásáról 1950-2050 között

A kép forrása: https://www.institutionalinvestor.com/images/416/Longevity_paper-3-16-16.pdf

 

A befektetők kifejezetten az ezüstgenerációt célzó vállalatokon keresztül  profitálni tudnak ebből a megatrendből.

Fókuszban az 55 év felettiek elvárásai

Az ezüstgenerációs fogyasztókban az az egyik legvonzóbb, hogy a szolgáltatásokkal kapcsolatos igényeik világosan megfogalmazhatók. Életszemléletük sokkal lassabb ütemben változik, mint ahogy az az Y és Z generáció esetében megfigyelhető. A fejlesztési projekteket ennek köszönhetően hosszabb távra és magasabb megtérüléssel lehet megtervezni.

Íme néhány fontos tényező, amit ezzel a generációval kapcsolatban számításba kell venniük a fejlesztőknek:

 

  • Több türelmet igényelnek: Az ezüstgeneráció képviselői meglepően nyitottak az újdonságok megismerésére. Az új technológiák elsajátítása azonban sokkal több időt és türelmet igényel részükről, mint a juniorok esetében. Előnyként hozható fel viszont, hogy a számukra valóban hasznos termékek és szolgáltatások esetében erre idejükből és pénzükből is hajlandók többet áldozni.
  • Magas márkahűség: 55 éves kor felett a legtöbben már pontosan ismerik a saját igényeiket, amin csak nagyobb erőfeszítéssel lehet változtatni. Ha viszont a bizalom megszerzése sikerül egy márkának, akkor hosszú évekre elkötelezett vásárlót szerezhet magának, aki konzisztensen kiáll az álláspontja mellett.
  • Imádják a nosztalgiát: A régi, szép élmények felelevenítse mindenkit örömmel tölt el. Ez hatványozottan igaz az ezüstgeneráció képviselőire. Egy projekt, termék vagy szolgáltatás, ami képes megpendíteni a megfelelő érzelmi szálakat, nagy népszerűségre és gyors sikerre számíthat ebben a szegmensben.

 

Érdeklődik az innovatív befektetések iránt? Olvassa el a jövő befektetéseiről szóló Megatrend cikksorozatunk többi részét is!

Milyen befektetésekre érdemes figyelni?

Tágabb értelemben véve bármilyen az ezüstgenerációra optimalizált termék,- vagy szolgáltatás sikert könyvelhet el, ha képes releváns üzenettel megszólítani a korosztályt. Erre hazánkban is akad jó példa szép számmal.

 

  • Utazás és turizmus: Világszerte egyre több,  kifejezetten az 55+ generációra fókuszáló utazási és turisztikai cég alakul. Folyami és tengeri hajótársaságok, nemzetközi szállodaláncok és egyéb turisztikai szolgáltatók tekintenek egyre hangsúlyosabb bevételi forrásként az ezüstgenerációra.
  • Egészségmegőrzés: Az 55 év feletti korosztály már sokkal tudatosabban ügyel egészségének megőrzésére, hiszen jól tudják, hogy ez a legfontosabb érték egy ember életében. A rossz tapasztalatok (átverések, hamis- és használhatatlan termékek) miatt azonban kissé szkeptikusan állnak az egészségügyi újdonságokhoz, ám ha egy termék vagy szolgáltatás valóban hatásosnak bizonyul számukra, akkor nem riadnak vissza akár egy nagyobb összeg elköltésétől sem. Számos egészségügyi vállalat lép a piacra, kimondottan a seniorok számára kifejlesztett termékekkel. (senior étrendkiegészítők, kímélő sporteszközök, speciális sportkomplexumok és -üzletek, stb.)
  • Gyógyászat: Életkorukból adódóan az ezüstgeneráció képviselői költenek a legtöbbet gyógyászati célra, azonban az egészségmegőrzéshez hasonlóan itt is alaposan megvizsgálják mire adnak ki pénzt. A gyógyszeripar és a gyógyturizmus számára egy hatékony termékkel igazi aranybánya lehet a szegmens.
  • 55+ webprojektek: Az ezüstgeneráció bár késői technológiai befogadó, egyre nagyobb aktivitást mutat az internetes felületeken. A technológia villámgyors fejlődésével azonban nem képes mindegyikük lépést tartani. A webfejlesztők és webáruházak innovációi között ezért sorra jelennek meg olyan szolgáltatás, ami leegyszerűsítve teszi lehetővé az internet előnyeinek kihasználását. Például egy szenioroknak szóló webáruház, releváns termékpalettával, egyszerűsített navigációs- és kezelőfelülettel és nagyobb, jól látható betűtípussal. Szándékosan mellőzve a friss- és látványos fejlesztéseket.
  • Biztosítók, és pénzügyi szolgáltatók termékei: A nyugdíj előtt állók és a nyugdíjasok kiváló célpontjai lehetnek a pénzintézeteknek is, akiknek feltétlenül figyelembe kell venni az ezüstgeneráció egyedi igényeit. (konzervatívabb szemlélet, vagyonmegőrzés, öröklési kérdések, stb.) Ha ezt biztosítani tudják, akkor márkahű ügyfélkörre tehetnek szert, ahol a termékajánlás szájról-szájra terjed, organikus növekedést szerezve a pénzintézetnek.

 

Tippek a hazai magánbefektetőknek

Egyes projektek magas bekerülési költségei miatt a hazai magánbefektetők esetében csak egy igen szűk réteg engedheti meg magának, hogy közvetlenül részesüljön a fenti beruházások hozamaiból.

A többi megatrendhez hasonlóan, itt is a közkedvelt befektetési alapok jelenthetik a megoldást, amik biztonságosan, szabályozott keretek között képesek részesedést szerezni akár ilyen nemzetközi vállalatokban.

 

 

 

Tetszett? Iratkozzon fel, hogy többet tudjon meg.